مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 16:002024-01-18اجتماعي

مشاهده و ثبت گونه بسیار کمیاب اردک دم دراز در خراسان شمالی


معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: طی پایش زمستانه زیستگاه های آبی استان یک فرد اردک دم دراز ماده مشاهده و ثبت شد و این نخستین مشاهده و ثبت این گونه در استان است.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: طی پایش زمستانه زیستگاه های آبی استان یک فرد اردک دم دراز ماده مشاهده و ثبت شد و این نخستین مشاهده و ثبت این گونه در استان است.

روح الله لایق گفت: اردک دم دراز نوعی اردک کوچکِ مهاجر و دریازی است که در محدوده دریاهای شمال، توندرا و نواحی قطبی و آب های عمیق سواحل دریاها و دریاچه ها با چالاکی و مهارت زیاد غواصی و غذای خودرا جستجو می کند.

وی افزود: این پرنده اغلب زمستان ها را در اقیانوس های باز و دریاچه های بزرگ آب شیرین می گذراند و تابستانها را در استخرهای طبیعی، برکه ها، تالابها و رودخانه ها سپری می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی این اداره کل، وی با بیان اینکه اردک دم دراز گونه بسیار کمیاب در ایران به صورت مهاجر سرگردان و در محدوده غربی دریای خزر دیده می شود، افزود: این پرنده غذای خود را با غواصی در اعماق آبها به دست می آورد و اغلب از بی مهرگان وحشرات آبزی و سخت پوستان ، نرم تنان، ماهی ها، تخم ماهی، و نیز از گیاهان آبزی تغذیه می کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده و ثبت گونه بسیار کمیاب اردک دم دراز در خراسان شمالی

مشاهده و ثبت گونه بسیار کمیاب اردک دم دراز در خراسان شمالی